בדיקת האתר באינדקס של גוגל
בכדי לבדוק האם האתר שלכם נמצא באינדקס של מנוע החיפוש, בצעו חיפוש לדומיין הראשי של האתר באמצעות הביטוי : site
אם מוצגות תוצאות, האתר קיים באינדקס של גוגל.
ברמת העיקרון, בכדי שהאתר שלכם יופיע בגוגל אין צורך לבצע פעולות מיוחדות, שכן גוגל הוא מנוע חיפוש אוטומטי הסורק את הרשת בכל רגע נתון.
במידה והאתר אינו מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, תוכלו לבקש להוסיף אותו באחת משתי דרכים:
- הוספת האתר למנוע החיפוש – מהרגע בו יצרתם את האתר שלכם, עליכם לספר למנוע החיפוש שהוא קיים. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא ע"י הוספת האתר באופן ישיר לגוגל. תוכלו לעשות זאת על ידי לחיצה על הקישור הזה.
- דאגו שקישור לאתר שלכם יופיע באתר שכבר מאונדקס במנוע החיפוש – הדרך השנייה היא לפרסם קישור לאתר האינטרנט באתר אחר שכבר הוכנס לאינדקס.
למשל: באתר אינטרנט מבוסס היטב ומוכר בארץ או בעולם, באתרי אינטרנט נוספים שלכם או של קולגות שלכם שכבר כלולים באינדקס, בפרופיל בפייסבוק או בלינקדאין או בפורומים שונים.
שימו לב שגם לאחר הפעולות הללו, יכול לקחת בין שבוע לחודש עד שאתרכם יסרק בשלמות ויכנס לאינדקס.
רגע, ואם בכל זאת האתר שלי לא מופיע?
יכול להיות שזה פשוט עניין של זמן וגוגל עדיין לא הספיק לאנדקס את האתר. תוכלו לעזור לגוגל לאנדקס עמודים חדשים באמצעות כלי מנהל האתרים ה-Google Search Console, ועל הדרך לקבל עוד המון מידע על האתר ותנועת הגולשים.
לעיתים, מפת האתר, כלומר הקובץ בו יש את ההיררכיה של כל עמודי האתר לא מעודכנת. אם היררכיית האתר בעייתית, הדבר יכול לתקוע מקלות בגלגלי אינדוקס העמודים באתר (לא יודעים איך לבדוק זאת? דברו איתי).
ואיך גורמים לאתר שלי לעלות במיקומים בגוגל?
או, טוב ששאלתם.
אני ממליצה על שילוב של שלושת המ"מים: מאמרים, מהירות ומדיות.
העלאת מאמרים בקצב קבוע
אם הפעם האחרונה שהעלתם מאמר לבלוג של האתר היתה ממש מזמן, אל תתפלאו שהמיקומים לא משהו.
במקרה בו האתר שלכם מדשדש ולא רושם שום התקדמות, הגבירו קצב במאמרים, בצורה עקבית ובטכניקה של טפטוף (העלו מאמר אחד, אחת לשלושה ימים).
מניסיון, לרוב לאחר חודש וחצי של עבודה, תתחילו לראות התקדמות משמעותית במיקומים.
טיפ אישי ממני: הקפידו להעלות מאמרים של לפחות 450 מילה, המכיל כמה שיותר קישורים פנימיים שיפנו את הגולשים למקומות שונים באתר שלכם.
מהירות טעינת אתר
הרבה בעלי עסקים מתכחשים לגמרי לנושא של מהירות טעינת האתר. שאלו את בונה האתרים שלכם על מהירות טעינת האתר, ובדקו האם היא סבירה או איטית. מהירות אתר היא אבן בוחן משמעותי לקידום בגוגל, וכאשר האתר עולה במהירות, אתם יכולים לזכות ביתרון משמעותי על פני המתחרים.
איך בודקים את מהירות האתר? אני ממליצה להיכנס לכלי החינמי של גוגל שנקרא Pagespeed ולבדוק בפנים.
מדיות מקוריות
הרבה פעמים תראו באתרים שונים תמונות סטוק המשולבות בדפי האתר ובמאמרים. גילוי נאות – גם אני עושה זאת, ולרוב אין עם זה בעיה כל עוד עושים זאת במינון נכון.
שילוב מדיה באתר הוא תמיד פתרון טוב המעשיר את התוכן ומשפר את חווית המשתמש הגולש באתר.
עם זאת, כאשר תשלבו תמונות אותנטיות שלכם, או צילומי מסך אותנטיים, זה בהחלט יוכיח את עצמו וישפר בצורה ניכרת את המיקומים.
הנוסחה למדיה מקורית שמקפיצה את המיקומים:
- תמונות מקוריות: אם יש לכם תמונות של פרויקטים שעשיתם, צילומים של המשרד או העסק, לקוחות או כל דבר אחר שהוא מקורי וייחודי לכם.
- סרטונים: הקפידו לשלב סרטונים בתוך התוכן שלכם. ניתן לשלב כל סוג של סרטון: סרטוני הדרכה, תדמית או סרטונים שמסבירים מה שכתוב בטקסט. חשוב להיזהר משילוב סרטונים שאינם שייכים לכם באתר, כך תהיו חשופים לתביעות.
האמת, אני לא מבין בזה כלום. תוכל לעזור לי?
אין בעיה. אני מבצעת פרויקטים כאלו ושמחה תמיד לעזור.
אחבר אתכם לכלי מנהל האתרים של גוגל, אבדוק לעומק את מפת האתר שלכם ואדאג שתוך זמן סביר האתר שלכם יופיע בגוגל תחת שם המותג שלכם.
אני בונה ומעצבת אתרים עם חווית משתמש ייחודית שעושים חשק להישאר והופכים גולשים ללקוחות, בהתאם לדרישות המיוחדות של גוגל.
תוכלו להתרשם מאתרים שבניתי ממש כאן, ואם בא לכם, גם לדבר איתי בוואטסאפ על הפרויקט הבא שלכם.