בניית אתרים לרופאים – 'הקפסולה' שתזניק את הקליניקה שלכם

בניית אתרים לרופאים ומטפלים הפכה הכרחית כיום יותר מתמיד. על פי סקר שנערך על ידי Doctor.com כ-81% מהמטופלים מחפשים המלצות ותגובות על אודות מטפלים, רופאים ושירותים רפואיים ברשת, גם אם הם קיבלו המלצה או הופנו לרופא או למטפלת. הסקר הראה כיצד מטופלים מקבלים החלטות הנוגעות לבריאותם ומה משפיע על נאמנותם של מטופלים, וחשף כי מטופלים נסמכים במידה רבה על אתרי אינטרנט ועל אמצעים דיגיטליים נוספים בעת תהליך קבלת החלטות בריאותיות, וכי מסעם של המטופלים - מרגע חיפוש השירות ועד לבחירת המטפל או הרופאה - עובר רובו ככולו ברשת.

בניית אתרים לרופאים, מטפלים, קליניקות ומרכזים רפואיים היא חשובה, מאחר שמערכת היחסים בין המטפל למטופל מתחילה זמן רב לפני הטיפול, וזה נכון בין אם מדובר ברופאי משפחה, ברופאים מומחים, כירורגים פלסטיים, מטפלים ברפואה משלימה או מטפלים פרא-רפואיים. ואם נדמה כי נתונים אלו נכונים בעיקר לדור הצעיר שמטבעו מחובר למסכים, הרי שהסקר מגלה שהאמת רחוקה מכך, וכי 76% מהמשיבים לסקר מעל גיל 60 עורכים חיפושים ברשת לפני שהם בוחרים שירותים רפואיים ובריאותיים.
עוד עולה מהסקר כי 63% מהנסקרים דיווחו שהם יעדיפו רופאה או מטפל מסוים על פני אחרים בשל נוכחות בולטת ברשת, ו-60% מהנסקרים דיווחו שהם בוחרים נותני שירותים בריאותיים על סמך המוניטין הדיגיטלי שלהם.

 

אתר ויגודה קליניק • ISL DESIGN

 

בשורה התחתונה, התמונה ברורה: המטופלים של היום נוקטים גישה פרואקטיבית בבואם לקבל שירות רפואי, הם מחפשים מידע ברשת רגע לפני שהם בוחרים רופאים, מטפלים ושירותים רפואיים ומשכך הם פני הדברים רופאות, רופאים ומטפלים נדרשים להסתגל ולהתאים את עצמם לשינויים.

 

בניית אתרים לרופאים • ISL DESIGN

 

המפתח לבניית אתרים לרופאים הוא הכרות קרובה עם צרכי עולם הרפואה

הסוד לבניית אתרים מוצלחים לרופאים טמון בהכרות קרובה ומעמיקה עם הצרכים הייחודיים של עולם הבריאות והרפואה מצד אחד ועם הצרכים של המטופלות והמטופלים מן הצד השני. לכן בעת בניית אתרים לרופאים חשוב להקפיד על כמה אלמנטים חשובים:

  • התאמת האתר לצרכים הייחודיים של הרופא, הרופאה, הקליניקה או המרכז רפואי – אין דגם אחד או תבנית אחת קבועה כאשר מדובר על בניית אתרים לרופאים, שכן לכל רופא, מטפלת, קליניקה ומרכז רפואי יש את הצרכים הייחודיים שלהם.
    יש אתרי רפואה שנועדו להביא מידע, להעשיר ולחנך את המטופלים, יש אתרי רפואה שתכליתם לסייע למטופלים בניהול מחלות, למשל ניהול מחלות כרוניות וניתן להיוועץ בהם עם מומחים ורופאים, יש אתרי רפואה תדמיתיים שנועדו לתמוך בתקשורת רופא-מטופל, המחברים בין מטופלים לבין רופאים באמצעים דיגיטליים, יש אתרי רפואה המספקים תמיכה להחלטות רפואיות וקליניות, שמטרתם לסייע לעובדי בריאות לקבל גישה למאגרי מידע שונים ומגוונים המאפשרים איתור מהיר של מידע בריאותי, רפואי וקליני ומייעלים את שירותי הרפואה ועוד ועוד, וחשוב להתאים את אתר האינטרנט לצרכים ולחזון הייחודי של כל רופא, רופאה, מטפל או מרכז רפואי.
  • שילוב כלים דיגיטליים מתקדמים באתר החיוניים למרפאות, קליניקות ומרכזים רפואיים – לצד צרכים שונים, יש גם הרבה מן המשותף כאשר מדברים על בניית אתרים לרופאים בכלל ועל בניית אתרים לעולם הבריאות בפרט. כך לדוגמה, כדאי מאוד לשלב באתרי רופאים וקליניקות מספר כלים דיגיטליים ווירטואליים שהופכים את ניהול הקליניקה להרבה יותר קל ופשוט, ביניהם: מערכת זימון תורים – מאחר שלרוב הרופאים והמרכזים הרפואיים יש הרבה מטופלות ומטופלים הנזקקים לשירותיהם, מומלץ לשלב מערכת זימון תורים נוחה באתר. זה אוטומטי, זה חוסך כסף, מפנה זמן למנהלים האדמיניסטרטיביים של המרפאה להתרכז בנושאים אחרים, ומכיוון שמערכת זימון תורים היא וירטואלית וזמינה 24 שעות ביממה, המטופלים נהנים מגישה מלאה ורציפה למרפאה מכל מחשב, טאבלט או טלפון חכם ומכל מקום.
  • חוות דעת של מטופלות ומטופלים – בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים נראה שלכולם יש דעה וכי כולם מדרגים את כולם. לכן, בעת בניית אתרים לרופאים אפשר לשקול שילוב מערכת חוות דעת של מטופלות ומטופלים, כדי שמטופלים חדשים יוכלו להתרשם מתגובות והמלצות ולקבל תמונת מצב על אודות היסטוריית הטיפול של הרופא, הרופאה, המטפל או המרכז הרפואי בכללו.
  • צ'טבוט באתר – רפואה כמו רפואה, לעיתים תכופות נדרשת במצבים דחופים או בעתות חירום. בדיוק מסיבה כדאי לשלב צ'טבוט באתר. צ'טבוט אמנם לא מהווה תחליף לתשובה מקצועית של מטפלים ורופאים מנוסים, אך צ'טבוט הוא כלי מבוסס בינה מלאכותית, המאפשר לערוך שיחה וירטואלית דרך האתר ולקבל תשובות בסיסיות בדרך לקבלת השירות הרפואי הדרוש. עם צ'טבוט מטופלים יכולים לקבל מידע חשוב כמו: זמינות תורים, איתור שירות הרפואה הרצוי להם, איתור סניפים, שעות פעילות, מחירים ועלויות ועוד. צ'טבוט מפחית למינימום תסכול והמתנות ארוכות של מטופלים והוא כלי חשוב מאוד בארגז הכלים הדיגיטלי של רופאים, מטפלים, קליניקות ומרכזים רפואיים.
  • מערכת לניהול קליניקה – בניית אתרים לרופאים ולקליניקות מחייבת פעמים רבות גם שילוב של מערכת מיוחדת לניהול הקליניקה באתר. מערכות כאלו מתממשקות עם אתרי אינטרנט ומסייעות בניהול מגוון היבטים בקליניקה, ביניהם: טפסים, מעקב אחר מטופלים, חוות דעת רפואית, ניהול יומן ולוח שנה ועוד.
  • חיובי תשלומים וסליקת אשראי – בניית אתרים לרופאים דורשת חשיבה גם על ההיבט החשבונאי והכספי. רופאים, כמו כל נותן שירות אחר, צריכים לחייב מטופלים בתשלומים עבור השירותים הרפואיים שהעניקו, עבור תרופות וכדורים ועוד. על כן, חיבור האתר למערכת סליקה וחיוב תשלומים כמו גם למערכת הנהלת חשבונות מקוונת – יכול לשדרג את הקליניקה, לחסוך זמן וכסף ולהגדיל את שביעות הרצון של המטופלים והמטופלות. מערכות חיוב תשלומים והנהלת חשבונות מאפשרות סליקת אשראי דרך האתר, שליחה אוטומטית של קבלות, חשבוניות, תזכורות אוטומטיות להעברת תשלומים למטופלים ששכחו לשלם, סיוע בהפקת דוחות שנתיים לרשויות המס, ניהול כספים, דו"חות כספיים, מאזנים ועוד.

צ׳ט בוט באתר לרופאים • ISL DESIGN

צ'טבוט הוא כלי מבוסס בינה מלאכותית, המאפשר לערוך שיחה וירטואלית דרך האתר ולקבל תשובות בסיסיות בדרך לקבלת השירות הרפואי הדרוש

 

מדוע אתר אינטרנט הוא כלי חשוב ההכרחי לרופאים ולרופאות?

בניית אתרים לרופאים, למטפלים ולמרכזים רפואיים טומנת בחובה מספר יתרונות מרכזיים:

  • בניית אוטוריטה בתחום – בניית אתרים לרופאים מאפשרת לאנשי הרפואה לבסס את מעמדם כבעלי סמכות ואוטוריטה בתחום ההתמחות שלהם. וככל שרופאים מבססים את עצמם כמומחים בתחומם כך נפח המטופלים וההכנסות לקליניקה גדלים אף הם בהתאמה. לכן, מומלץ מאוד למשל לשלב בלוג באתר אינטרנט רפואי/טיפולי. בלוג הוא ערוץ תקשורת שיכול להיות בתוך האתר או להוות ערוץ עצמאי, כאשר הייחודיות של בלוג היא שניתן לחלוק בו מידע נוסף ובעל ערך ממשי למטופלים, מעבר למידע השיווקי המצוי בדרך כלל באתרי אינטרנט. בבלוג ניתן לשתף מטופלים בתיאורי מקרה, בחוויות טיפוליות מוצלחות, באתגרים רפואיים שהתגברנו עליהם, הבלוג יכול לשמש מעין "מרכז מידע" עתיר מאמרים מקצועיים המעשיר את המטופלים בידע רפואי ועוד.
  • חשיפה לקליניקה – בניית אתרים לרופאים מאפשרת קבלת חשיפה גדולה בזירה הדיגיטלית. המטופלים של היום הם לא המטופלים של פעם. היום יש יותר רופאים, יש יותר מטופלים ויש הרבה יותר תחרות. כפי שציינתי בראשית הכתבה, מטופלים מחפשים שירותים רפואיים באינטרנט לפני שהם פונים למומחים, ורופאים שאין להם אתר אינטרנט למעשה מוותרים על חשיפת הקליניקה למעגל נרחב של מטופלים פוטנציאליים שמחפשים ברשת את השירותים הרפואיים אותם הם מעניקים.
  • אמצעי לחיזוק התקשורת מטופל-רופא – בניית אתרים לרופאים היא קריטית מאחר שסדר היום של רופאים ומטפלים הוא עמוס ביותר, וכלי ההתקשרות באתר האינטרנט (מייל, צ'טבוט, ניוזלטר וכו') יוצרים תחושה של תקשורת זמינה, רציפה ומתמשכת בין רופא-מטופל ומאפשרים גם מענה וטיפול מרחוק, מה שמחזק את הקשר שבין המטופלים לבין הרופאים ומבטיח את נאמנותם של המטופלים לקליניקה לאורך זמן. ובעידן כה תחרותי יש לתקשורת הבין אישית שבין רופא לבין מטופל ולזמינות חשיבות גדולה.
  • כלי בסיסי לקידום ופרסום הקליניקה – אתר אינטרנט הוא הבסיס לרוב מהלכי הפרסום והשיווק בזירה הדיגיטלית. גם אם יש לקליניקה עמוד פייסבוק, עמוד אינסטגרם ערוץ יוטיוב או טיק טוק, עדיין יש צורך בבניית אתר לקליניקה. אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי ראשון במעלה המאפשר שליטה מלאה בכל האלמנטים בו (העיצוביים והטקסטואליים), וגם אם מחליטים לפרסם בפייסבוק, ברשתות חברתיות אחרות או בגוגל – לרוב, מסע הפרסום יוביל את הגולשים לבקר באתר האינטרנט של הקליניקה. גם קידום אתרים במנועי חיפוש כמו גוגל אינו בר-ביצוע ללא אתר אינטרנט, שכן קידום אתרים ללא אתר הוא פשוט בלתי אפשרי.
  • מנגנון חשוב להעברת מידע רפואי קריטי – בניית אתרים לרופאים היא צעד חכם מכיוון שאתר אינטרנט יכול להיות כלי מופלא להעשרת הידע של המטופלים והמטופלות, כאשר לעיתים ידע זה יכול להציל חיים ממש. בואו נודה על האמת, הרשת מלאה באינפורמציה, לעיתים היא נכונה ואמיתית ולעיתים אין בינה לבין המציאות כל קשר, וכאשר מדובר בנושא כל כך קריטי כמו בריאות טעויות עלולות לעלות בחיי אדם. לכן, בניית אתרים לרופאים ומטפלים המכילים מידע אמין, מדויק ונאמן למציאות מהווה מנגנון חשוב להעברת מידע רפואי קריטי למטופלים. על ידי מתן מידע רפואי נכון ומדויק באתר האינטרנט, הרופא או המטפלת עוזרים לשלוט במידע הקיים בתחום ההתמחות שלהם ברשת וכך למעשה מצמצמים את מספר המטופלים שבידם מידע רפואי מוטעה ומצילים חיים.

 

שאלות ותשובות באתר קליניקה • ISL DESIGN

 

יש לכם שאלות בנושא בניית אתרים לרופאים, מטפלים, קליניקות או מרכזים רפואיים?
שוקלים לבנות אתר חדש לקליניקה שלכם? יש למרפאה שלכם אתר ישן ואתם רוצים לשדרג אותו?
זה בדיוק הזמן ליצור איתי קשר. אשמח לענות על השאלות ולעמוד לשירותכם (השיחה אינה כרוכה בתופעות לוואי, וניתן לקיימה גם על בטן מלאה/ריקה).

 

 

לגזור ולשמור: כלים לשיפור חווית המשתמש באתר

המונח חווית משתמש (UX – User Experience) הוא חדש יחסית, הוא נטבע על ידי דון נורמן בתחילת שנות ה-90 של

שירותי תחזוקת אתרים, למה זה כל כך חשוב?

שירותי תחזוקת אתרים הפכו הכרחיים לכל מי שיש בבעלותו אתר אינטרנט. אם רק לפני שני עשורים בלבד אתרי אינטרנט היו

בניית אתר תדמית לעסק להעצמת המותג והגדלת המכירות

"בניית אתר תדמית לעסק? אבל כבר יש לי עמוד פייסבוק עסקי ונוכחות ברשתות חברתיות, למה אני צריך להשקיע גם בבניית

מה הוא בלוג אישי באתר וורדפרס ולמה הוא חשוב כל כך?

לא פעם הלקוחות מרימים גבה: "למה אני צריך בלוג? הלקוחות שלי לא יכנסו אליו. הם נכנסים לדפים המרכזיים כדי להשאיר

בניית אתר עם שדות דינאמיים – קל, נגיש ונוח לתפעול

עולם האתרים השתנה בשנים האחרונות מן הקצה לקצה. כיום בוני אתרים ומעצבים עושים קסמים עם אלמנטור, או יותר נכון עם

איך לגרום לאתר שלי להופיע בגוגל?

המאמר הנוכחי חשוב ופרקטי הן לבעל עסק ששוקל להקים אתר, והן לבעל עסק שממש לאחרונה הקים אתר משלו וחושב על

בניית אתרים בוורדפרס – יתרונות

בנית אתרים על פלטפורמת וורדפרס היא בחירה של בעלי עסקים רבים. מאז יצאה לאור ב-2003 היא לא מפסיקה להשתדרג ולהשתפר,

נשמח לעבוד איתך על הפרוייקט שלך, ניתן להשאיר פרטים כאן ואנחנו ניצור עמך קשר:
יאללה, לשיחה.
1
דברו אתנו כאן
זמינים כאן :)
דילוג לתוכן