אז בדומה לחיים מחוץ למסך, גם בזמן הגלישה באתר אינטרנט, הגולש מחפש חווית גלישה נוחה, נעימה ומדויקת עבורו.
אם המשתמש לא יהנה לשוטט באתר שלכם, או שלא ימצא את מבוקשו, ורצוי שיהיה מהר ככל הניתן, הוא ינטוש את האתר מהר מאוד ויעבור בקליק אל המתחרה שלכם.
אני יודעת, עולם אכזר אבל ככה זה עובד.
חווית משתמש איכותית היא השקעה סופר משתלמת
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות, הדגימו את חווית המשתמש כאחד הגורמים המשפיעים על הגולשים באתר:
- ההכנסות של ESPN.com גדלו ב-35% לאחר שהקשיבו ללקוחות שלהם ועיצבו מחדש את דף הבית.
- חברת ADOBE ציינה כי 39% מהמבקרים, יצאו באופן מיידי מהאתר אם התמונות לא נטענו או שזמן הטעינה היה ארוך מן הרגיל.
- KoMarketing דיווחה כי 50% מהגולשים סוברים שברוב אתרי האינטרנט של החברות הגדולות חסרים פרטי התקשרות ברורים ובולטים.
- מחקר נוסף הראה שממשק משתמש מעוצב היטב יכול להעלות את שיעור ההמרה של האתר בעוד 200% בעוד שעיצוב UX איכותי יכול להגדיל את שיעורי ההמרה בעד 400%!
חווית משתמש כשמה כן היא, החוויה שהמבקר באתר עובר בזמן שהוא פוגש את הממשק שלכם.
אין זה משנה אם מדובר בעמוד נחיתה שמטרתו לקבל פרטים מהגולש, אתר תדמית או אתר חנות. לכל אתר יש את המטרה שלו ואנו רוצים להוביל את הגולש בדיוק אליה.
ככל שתשקיעו יותר בחוויית המשתמש ונוחות הגלישה, תראו שההשקעה מחזירה את עצמה בכפל כפליים.
הגולשים בימינו מחפשים חיים קלים
אם הגעתם לפסקה השנייה של המאמר הזה, כנראה שהיתה לכם סבלנות לקרוא את הראשונה. עם זאת, לרוב הגולשים כיום אין הרבה סבלנות.
הם רגילים לקבל הכל על מגש של כסף, כשכל המידע נגיש, נוח ויעיל.
לכן, גם על האתר שנבנה להיות נוח ככל האפשר ולאפשר לגולש למצוא את מה שחיפש בקלות, אחרת הוא פשוט ינטוש את האתר וחבל.
מתוך כך, חווית משתמש איכותית קריטית גם לקידום האתר בגוגל. ככל שמשך השהות באתר מצד הגולש יותר ממושכת, כך גוגל תופסת את האתר כיותר איכותי למבקרים.
אז בואו נסכם את היתרונות:
- הקטנת אחוז הנטישה: ככל שלמשתמשים יהיה יותר כיף ונוח באתר, והם יצליחו לנווט בו בקלות, כך הסיכוי שינטשו אותו יהיה קטן יותר.
- הגדלת כמות ההמרות: כפועל יוצא מהסעיף הקודם, תהליך נכון של אפיון, יכול לגרום לגולשים לבצע את הפעולות שהגדרתם מראש. למשל: השארת פרטים, הוספת פריטים לסל, שהות ממושכת באתר, רכישה ועוד.
- שיפור דירוג האתר: ככל שגוגל יקבל סימנים חיוביים שהאתר שלכם עונה לדרישותיהם של הגולשים, כך הדירוג שלו יעלה במנוע החיפוש.
- רווחים גבוהים יותר: בסופו של יום, חווית משתמש איכותית תשפיע לטובה על כל שאר הפרמטרים באתר, ותביא גם להגדלת הרווחיות.
ממה מורכבת חווית משתמש טובה?
חווית המשתמש מורכבת מכמה אלמנטים עיקריים:
- נראות: החוויה הוויזואלית שהגולש עובר במהלך הגלישה באתר.
- השימוש באתר: תכנון האלמנטים, העמודים והפונקציות השונות באתר כך שיהיו קלים לניווט ולתפעול.
- נגישות המידע: העברת מידע אמין ומדויק, בצורה מקיפה ורהוטה, ללא שגיאות כתיב או הטעיות.
- תנועה ודינאמיות: אתר או מערכת WEB הבנויים בצורה המעניקה תחושת זרימה טבעית לגולש, כלומר רצון לגלול ולהמשיך לשוטט באתר.
דוגמא לחוויית משתמש טובה שמקלה על ההתמצאות באתר:
בחנויות E-commerce חשוב לוודא ששדה החיפוש יהיה ברור ובולט כדי לאפשר לגולש להגיע בקלות למוצר שהוא מחפש.
5 טיפים שיסייעו לכם לשפר את חווית המשתמש
יצירת חווית משתמש איכותית, היא הצעד הראשון והמשמעותי ביותר בתהליך אפיון אתר או מערכת WEB, לכן כדאי לעשות אותו כמו שצריך. ריכזתי לפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם לשפר את חווית המשתמש:
1. הגדרת הפרסונות
כחלק מתהליך אפיון UI UX נגדיר יחד את הפרסונות באתר שלכם (כלומר את קהל היעד העיקרי שעתיד לגלוש באתר). נענה יחד על השאלות:
- מי הם הגולשים העיקריים?
- מה מאפיין אותם?
- מה התחביבים שלהם?
- מה הוא הרקע הסוציו אקונומי שלהם?
- מה הם מתכוונים לעשות באתר?
יצירת הפרסונות נשענת על מחקר מקיף וניתוח של המשתמשים הקיימים והפוטנציאליים. ברגע שתבינו מי קהל היעד הרלוונטי ביותר עבורכם, תוכלו בקלות לדעת כיצד הם ירצו להשתמש באתר שלכם, ומה ישפר את חווית השימוש עבורם.
2. קיצור זמן טעינת הדפים
אחד הפרמטרים המשפיעים על חווית המשתמש ודירוגו בגוגל, הוא זמן הטעינה של האתר עצמו והעמודים בתוכו. זמן טעינה שעולה על שניות בודדות, עלול לגרום לנטישת גולשים. לכן, לפני שתיגשו לטפל בנושאים אחרים באתרכם חשוב שתוודאו שהוא עולה במהירות.
3. עיצוב התוכן באתר
כיצד מוצג המידע באתר? עיצוב המידע בצורה מדויקת ואמינה יתרום משמעותית לחוויית המשתמש.
חשוב שהמשתמשים באתר יוכלו לנווט בקלות ולמצוא את מבוקשם, ושהמידע יוצג באופן ברור ללא עומס ויזואלי מיותר.
אני ממליצה ליצור תפריט ניווט פשוט ונגיש, ממנו ניתן יהיה להגיע בקלות לעמודים החשובים.
טיפ קטן ממני: תנו את הדעת גם על גודל וסוג הפונט, גודל האובייקטים, הכותרות וכיו"ב.
4. הנעה לפעולה
לכל משתמש שנכנס לאתר יש צורך שברצונו למלא. אם אנחנו רוצים להניע אותו לפעולה כלשהי, למשל: לרכוש מוצרים או להזמין מוצרים נוספים שהוא לא בדיוק תכנן בהתחלה, הדברים צריכים להיעשות באופן חכם ובתזמון המתאים.
אם למשל, נכנסתי לאתר של פיצה האט כדי להזמין פיצה,
והחברה מעוניינת להציע לי לרכוש תוספות או מוצרים נוספים מעבר לאלו שתכננתי לרכוש בהתחלה, חוויית המשתמש תתוכנן כך שהתוספות הללו יוצעו באופן נעים בשלב התשלום כדי לא להסיח את דעתי מהמטרה הראשונית.
לכן, כה חשוב למקם כל מסר והצעה במקום נכון ובצורה חכמה שמתאימה לאופי הלקוחות שלנו.
5. הקפדה על תצוגה טובה במכשירים ניידים
אם יש מרכיב שפוגע אנושות בחוויית המשתמש של הגולשים, זו תצוגה גרועה במובייל. נתקלתי פעמים רבות באתרים עם פס גלילה אופקי או כאלה שמותאמים בשלמות לתצוגה במחשבים נייחים, אך כלל לא מתאימים מבחינת גודל המסך וארגון האובייקטים לגלישה בניידים.
רוצים לדעת איך האתר שלכם נראה בכל סוגי המכשירים? אני ממליץ להיעזר ב-Mobile browser emulator.
לסיכום
חווית משתמש טובה היא אלמנט חיוני המסייע לכם לגייס את הלקוח לצד שלכם. אוכל לסייע לכם לגרום למבקרי האתר לנווט בקלות בין הדפים, ליצור חוויה חלקה ורציפה וליהנות מעיצוב איכותי.
רוצים לראות אתרים שאפיינו, עיצבנו ובנינו המציעים חווית משתמש איכותית? הקליקו כאן.