אפתח בשיתוף קטן:
כשאני שולחת ללקוחות פוטנציאליים את הסכם בניית האתר שיצרתי, (לאתר תדמית או לאתר חנות) אני כוללת בתוכו את סעיפי העיצוב עבור הדפים הבסיסיים של האתר, הכוללים את: דף הבית, אודות, צור קשר, דף קטגוריה ולעיתים גם עיצוב בלוג שכולל תבנית אחידה לעיצוב המאמרים שעולים פנימה.
שמתי לב שבעיני רוב הלקוחות, דף הבית, האודות, דף הקטגוריה ויצירת הקשר הם דפים בסיסיים שחייבים להופיע באתר, ולעומת זאת הבלוג האישי של בעל העסק זה כבר סיפור אחר.
לא פעם הלקוחות מרימים גבה: "למה אני צריך בלוג? הלקוחות שלי לא יכנסו אליו. הם נכנסים לדפים המרכזיים כדי להשאיר פרטים, והבלוג שאתה חושב להוסיף הוא פשוט מיותר".
האומנם? בואו נצלול פנימה כדי להבין קצת יותר לעומק.
בלוג – מיותר או Must באתר
באתרי אינטרנט המבוססים על וורדפרס, דוגמת אתרים של מאמנים, עורכי דין, אנשים העוסקים בתחום הנדל"ן, נשים עצמאיות ועוד, ניתן למצוא בלוג עשיר המכיל לעיתים מאות מאמרים.
אותם בעלי עסק בתחילת דרכם לא היו משוכנעים בנחיצותו של בלוג, אך ככל שעבר הזמן והועלו עוד ועוד תכנים לבלוג הקיים, הם הבחינו בתוצאות המבורכות.
אין ספק שהקמת אתר היא תהליך מרגש מכל הבחינות, אך בסופו של דבר, אפילו לאתר בעל המראה המעוצב ביותר, לא תהיה כל השפעה ברמה העסקית אלמלא יתקדם אורגנית בתוצאות החיפוש של גוגל.
לא אלאה אתכם ביותר מדי פרטים על SEO, רק אסכם זאת כך: גוגל (ותכלס כל מנועי החיפוש האחרים) אוהבים אתרים שמספקים ערך לגולשים. את הערך לגולש אתרי האינטרנט מספקים באמצעות עמודי תוכן נוספים.
לכן, ככל שבעל העסק יעלה יותר תכנים לאתר שלו, ולעיתים קרובות, כך הוא יתקדם בתוצאות החיפוש והסיכויים של האתר להגיע למקומות הראשונים יהיו גבוהים יותר.
כל היתרונות של בלוג באתר
- מנועי החיפוש אוהבים אתרים שמתחדשים – במרוצת השנים נוכחתי לגלות שאתרים שמתחדשים בדפי תוכן נוספים, זוכים ליחס מועדף בתוצאות החיפוש.
הסיבה: יש הנחת יסוד (לא מאוד בלתי סבירה) שעל פיה אתרים שמעדכנים עמודי תוכן לעיתים קרובות פועלים כדי להביא לגולשים ערך מוסף. - היררכיה ברורה למנועי החיפוש – מאמרי הבלוג לרוב מפנים אל דפים פנימיים נוספים באתר כדי לספק ללקוחות מקורות ידע נוספים. כך למעשה, מנועי החיפוש מגלים עמודים חדשים באתר ומבינים את ההיררכיה שלו.
- בלוג מאפשר להיות יצירתיים – בעוד שבדפים הראשיים של האתר, עלינו להיות מוקפדים ומדויקים (שכן הם אלו שמספרים לגולשים על השירותים והמוצרים העיקריים שלנו), במאמרי בלוג, אנחנו יכולים לתת ליצירתיות שבנו דרור.
כך למשל, מטפל CBT יכול לספר על ההבדל שבין התקף לב להתקף פאניקה, ומנעולן יכול לכתוב מדריך לבחירת צילינדר לדירה.
זה נכון שרוב הגולשים לא יטרחו להיכנס לבלוג, אבל הגולשים שכן יכנסו ויטרחו לקרוא את מה שכתבתם, יבינו שבאתר יש לא מעט תכנים מקצועיים, יתרשמו מהידע שלכם כאוטוריטות בתחומכם ואפילו ישאירו את הפרטים שלהם.
דרך הבלוג לקוחות ימצאו אתכם – איך לקוחות יכולים למצוא אתכם דרך הבלוג שפתחתם באתר? בואו נדגים:
נניח שאתם אתר שעוסק בתחום הפעלות ואטרקציות לימי הולדת.
האתר שלכם מעוניין לפרסם את הביטוי המרכזי בדף הבית, ואת השירותים הנוספים בדפי הקטגוריה למשל: ג'ימבורי לילדים, דוכני מזון, מתנפחים וכן הלאה.
אלו הם ביטויים תחרותיים, שככל הנראה ייקח זמן עד שיגיעו למקום הראשון בתוצאות החיפוש. כעת, דמיינו לעצמכם שבעל האתר יכתוב מאמר בבלוג שעוסק בנושא "רעיונות לדוכני מזון יצירתיים" זה אולי לא מתאר שירות ישיר, אבל יתכן מאוד שאנשים יגיעו לדף התוכן הזה, יתרשמו ממנו לטובה וישאירו פרטים.
כך למעשה, דרך הבלוג בעל העסק יוכל להימצא בנושאים שאולי זוכים לעשרות חיפושים בודדים בחודש, אך מנגד, להגיע לגולשים בעלי סיכויי המרה גבוהים מאוד יחסית לאלו שחיפשו את הנושאים הכלליים.
חשיבות הקטגוריות בבלוג שלכם
כדי שכל המאמרים שמופיעים בבלוג שלכם יהיו יותר ידידותיים לגולשים, חשוב מאוד לחלק אותם לקטגוריות. קטגוריות בבלוג הוורדפרס שלכם הן כלי עזר, שמסייע לכם לארגן באופן מובנה את התכנים בבלוג.
הקטגוריות מאפשרות סיווג ומיון תכנים דומים או בעלי מאפיינים דומים במקום אחד, וכן ניווט נגיש ונוח יותר.
שימוש נכון בקטגוריות, מאפשר לגולש להבין טוב יותר אילו שירותים אתם מספקים, ואילו סוגי תכנים הוא יכול למצוא בבלוג כפי שניתן לראות בדוגמא למעלה.
איך לחלק נכון את המאמרים בבלוג?
אתם יכולים לבסס את הקטגוריות על נושא משותף, למשל: אם יש לכם בלוג בנושא שיווק דיגיטלי, אז הקטגוריות עשויות להיות: קידום בפייסבוק, קידום באינסטגרם, יוטיוב וכן הלאה.
אם הבלוג שלכם מבוסס שירותים או מוצרים, תוכלו ליצור קטגוריות תואמות. למשל, אם אתם מציעים שירותי הובלות, הקטגוריות יכולות להיות: הובלות קטנות, הובלות גדולות, הובלות מבוססות מנוף וכן הלאה.
דרך נוספת לסיווג התכנים בבלוג שלכם היא לפי סוג התוכן. למשל, אם יש לכם בלוג אופנה, יתכן מאוד שתרצו ליצור קטגוריה ובה פוסטים כתובים, תוכן מבוסס סרטונים, תוכן שהוא פודקאסטים וכן הלאה.
אז נסכם,
בלוג באתר וורדפרס הוא כלי קידום נוח ונגיש, המאפשר ללקוחות רבים להגיע אליכם באמצעות מנועי החיפוש. תוכלו לבסס אותו על שירותים או מוצרים, סוג התוכן או קטגוריות נבחרות והוא מאפשר לכם להיות יצירתיים ולבסס את סמכותכם כאוטוריטה מקצועית בתחומכם.
אם אתם חושבים להקים בלוג באתר ולא יודעים איך להתחיל, זה הזמן ליצור קשר.
(ועל הדרך תנו קפיצה לבלוג שלי, ובו תכנים עם הרבה ערך מוסף).